Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

سیستم اصلی آموزشی

مجموعه مدارس ایران اروپا از بدو تاسیس با هدف ارائه رویکردی نوین در آموزش که در کشورهای پیشرو و توسعه یافته در مدارس به کار گرفته شده است تاسیس گردید و خط قرمز خود را اجتناب از سیستم آموزشی سنتی و عدم ارائه حفظیات به دانش آموزان قرار داد لذا پس از تحقیق و بررسی فراوان ، سیستم آموزشی برگرفته از کشور فنلاند را انتخاب کردیم و به کمک زبده ترین مولفین کتب درسی در کشور اقدام به تالیف کتب درسی با رویکردی استانداردهای بین المللی و منطبق با سرفصل های مصوب آموزش پرورش و در غالب سیستم آموزشی داستان محور و پروژه محور  کردیم که این روش موجب گردیده که کودکان با سیستم آموزشی بسیار جذاب و علمی نسبت به یادگیری دروس اقدام نمایند.

سیستم آموزشی ما طبق سرفصل های مصوب آموزش و پرورش و بر اساس یکی از موثرترین راهبردهای آموزشی در سطح جهان به نام آموزش داستان وار شده (Storification of Pedagogy) و از طریق انجام پروژه می باشد که در همین راستا مدرسه اقدام به تالیف کتب اختصاصی خود نموده تا این سیستم آموزشی مدرن و کارآمد را برای اولین بار در کشور اجرا نماید

 این الگوی آموزشی بر این اصل پایه گذاری شده است که انسان از طریق داستان و انجام پروژه فراگیری بهتر و اثربخش تری دارد زیرا :

با ارائه داستانی دروس، کودکان فرآیند یادگیری را راحت تر و بدون زحمت درک می کنند. به این ترتیب، کسب دانش و مهارت های جدید در یک بازی نهان می شود و آن را برای کودکانی که حتی متوجه نمی شوند در حال یادگیری هستند جذاب می کند و مانایی دروس در ذهن دانش آموز همیشگی خواهد شد و درک عمیق چرایی در دروس به راحتی محقق می گردد.

مزایای اصلی این الگو عبارتند از: انگیزه بالا و مشارکت فعال، تقویت خلاقیت، همکاری بین کودکان، تعمیق درک موضوع و افزایش دامنه توجه. علاوه بر این، رویکرد یادگیری قصه‌گویی به کودکان کمک می‌کند تا سواد، تخیل، خلاقیت و مهارت‌های تفکر انتقادی را به طور مؤثرتری توسعه دهند.

از آنجا که اولویت مدرسه ایران اروپا ارائه خدماتی آموزشی در سطح بین المللی و  همگام با استاندارد کشورهای اروپایی بود لذا همان طور که گفته شد تالیف کتب در مجموعه توسط گروهی از برترین مولفین کشوری از سال 1400 آغاز و ابتدای سال 1402 پایان رسید و سپس کلیه کتب در تمامی مقاطع بر روی جامعه آماری 50  نفره تدریس شد تا موارد مورد نیاز اصلاح گردد و پس از اصلاحات و کسب نتیجه شگرف در یادگیری این کتب به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت. در کتب اختصاصی مجموعه نه تنها  تمامی سرفصل های آموزش پرورش کشور گنجانده شده است بلکه مواردی مازاد نیز در سیستم آموزشی گنجانده شده است به طوری که دانش آموزان فارغ التحصیل مدرسه نه تنها بر تمامی رئوس درخواستی آموزش پرورش ایران تسلط دارندو در ارزیابی های سراسری نتایج بسیار خوبی را کسب خواهند کرد بلکه آماده تحصیل در کشورهای توسعه یافته دنیا نیز می باشند .

در سیستم آموزشی ما، از آنجا که دانش آموز به صورت غیر مستقیم و در غالب انجام پروژه و داستان اقدام به فراگیری دروس می نماید ، دانش آموزان با علاقه وافری دروس را دنبال می نمایند و دروس فراگرفته شده را هیچگاه از یاد نخواهند برد.ضمن اینکه در این سیستم آموزشی با چرایی هر یک از رئوس درسی آشنا می گردند و سیستم یادگیری حفظی و فرا گیری طوطی وار و خطی کاملا از بین می رود.

در کنار این مورد ، تمامی موارد مصوب سازمان آموزش یونسکو از جمله سواد مالی، سواد رسانه، سواد دیجیتال و سواد عاطفی در این مدرسه به صورت مفصل و همگام با سرفصل های روز کشورهای توسعه یافته و به صورت عملی و کاربردی تدریس می شود  که در قسمت دروس فوق برنامه جهت آشنایی شما به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

Call Now Button